Saturday, November 26, 2005

November 26th in the history

Pete Sampras officially became the first player to hold the NO.1 ranking for a record sixth consecutive year. Sampras had shared the previous record with Jimmy Connors, who was NO. 1 for five straight years between '74 and '78.

Friday, November 25, 2005

书评《人文地理随笔》(作者:唐晓峰)

《人文地理随笔》生动讲述了中国地理相关的 人文知识及其内涵。全书共分两篇,上篇中的文章主要讲述了作者对中国地理中某地某事的发散联想,主题包括甲骨文、大禹治水、万里长城、巴东文明、明清北京 城等人们熟知的地理话题,也包括中国古代的人文地理界线、中国古代的“神文地理”等学院派研究课题。作者博古论今,用生动的语言,以地理“位置”为经,以 古今历史为纬,以人文关怀为纲,描述了中华大地数千年来的人文地理变迁,也让读者触景生情,更加热爱拥有悠久历史的祖国。下篇数文通俗讲述了人文地理学科 的概念,其中有文提到G.B.Cressey这位“深爱中国”的美国地理学家。作者唐晓峰先生是美国Syracuse大学地理学博士。

书名= = 人文地理随笔

作者 = 唐晓峰

出版社 = 三联书店

ISBN = 7-108-02139-0

图书馆 = 新加坡国立大学中文图书馆


This page is powered by Blogger. Isn't yours?